Eerste dagen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Rick - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Rick - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

01 December 2014 | Thailand, Singburi

"Taxi? All colour, all colour!" roept de man die me ophaalt van het vliegveld. Zo te zien heeft Bangkok inderdaad iedere kleur taxi die je kan verzinnen. We rijden van het internationale vliegveld naar het noordelijke busstation door het waanzinnige gedruis van Bangkok. Nadat twee monniken zijn ingestapt waar die blijkbaar op heeft gewacht vertrekt de bus waar ik in zit naar Singburi, de plaats waar de lokale reisorganisatie Greenway zit op 2 uur rijden vanaf Bangkok. Met de vlieg en busreis, so far so good!

Eenmaal bij Greenway aangekomen zitten een paar andere vrijwilligers aan tafels op een paar banken en geven me een lauwe begroeting. Het is dan ook 35 graden (in de winter) en zacht gezegd blijken de banken nogal hard. Al lopende naar de slaapkamer verteld Mister Chen dat er aan deze tafels wordt gegeten en gerelaxt, 's avonds nadat iedereen klaar is met zijn of haar dagprogramma. (Als je een goede houding aanneemt blijk je er vrij goed op te kunnen zitten) Na mn spul uit te hebben gepakt maak ik kennis met een Duitser onder de tattoos en een Canadees als kamergenoten, die beide aardige gasten blijken te zijn. Bij de chillout zone zitten nog een paar Duitsers en Fransen (die warempel Engels spreken!) Wel aardige jongens en meiden (vooral veel meiden) die er ook al langer zitten, maar je merkt dat er nog een beetje groepjes gevormd gaan worden. We zitten nog even te praten over wat iedereen doet en waar je vandaan komt, waarop ik vroeg naar bed ga om de jetlag een beetje op te vangen. Eerst een goeie nacht slapen. Althans, daar zou je op hopen!

In de vroege ochtend van de nacht komt er uit het niets een flinke lading herrie uit de stel luidsprekers op straat. Ten eerste had ik geen idee dat daar luidsprekers stonden en ten tweede hebben ze er niet bijgezegd dat ze iedere ochtend om half 6 beginnen met het spelen van mantra's. Gelukkig heb ik een stel herriestoppers in mn rugzak en kan ik rustig door slapen tot 10 uur. Lekker uitgeslapen staat er ontbijt klaar en gaan we een dagje naar het zwembad. Singburi is weinig toeristisch en we zitten gezellig tussen de locale bevolking. De sfeer is gezellig, het water is warm en prachtig blauw. Owja, het is een zwembad dus eigenlijk telt dat niet. Maar het water is superrelaxt warm!

Evenals de bevolking overigens. De mensen zijn hier heel vriendelijk en de sfeer is er heel... licht. Om er een woord aan te geven is wat lastig want de sfeer is veel veelzijdiger, maar licht komt er dicht bij in de buurt. Ze zijn open, toegankelijk, toegeeflijk, maar je voelt ook dat er veel kracht bij de bevolking zit. Dan vooral in het vriendelijk zijn, daar gaat een boel actieve aandacht heen. Dat uit zich onder meer in het spiritueel bezustzijn. Of anders gezegd, het spiritueel bewustzijn uit zich in vriendelijke aandacht. Voor degenen die het zweverig vinden klinken, boek een ticket naar Bangkok en reis een week door Thailand! Zo'n ervaring kan je horizon en je gevoelswereld enorm verbreden, en met een beetje geluk veel goed doen. Volgende week volg ik een 'meet Thai Buddshism week' met onder andere een nacht in een klooster. Dan zal ik proberen daar wat meer over uit te lichten.

Vandaag begon de eerste dag van de eerste programmaweek: de general introduction. Het programma is heel veelzijdig met kennismaken met lokale bevolking bij bijvoorbeeld een school, bezoeken aan spirituele instellingen en activiteiten als een kookcursus. Goed, tot zover het verhaaltje uit de reisgids. Met een groep van ongeveer 10 man hebben we afgetrapt met een bezoek aan de Wat Phikun Thong, een tempel met een gouden Boeddha van Veel meter hoog. Wat een geweldig ding! Mn reactie was gelukkig dubbel: aan de ene kant werd ik even piraat met al dat goud, aan de andere kant voelde ik mezelf nederig worden van dat enorme gouden aangezicht. De sfeer was er heel fijn, groots en zoals gezegd tegelijkertijd nederig. Een combinatie om nog even over weg te zakken, in het busje waarmee we vervolgens naar de lunchlocatie en de taalles zijn gebracht. Eenmaal terug bij de accommodatie wachtten een lekker avondeten op ons en, als totale verrassing, een muziek- en dansoptreden van lokale jongens en meisjes. Zo ontvangen ze iedere week de nieuw aangekomen groep vrijwilligers op bijzonder(e) Thaise wijze. Na hun optreden werden we niet gespaard en trokken ze ons de kring in om met hen mee te dansen. I guess that's Thailand!

  • 01 December 2014 - 15:43

    Oom Mark:

    Ha neef! Klinkt goed allemaal en compliment voor je manier van schrijven, leest lekker weg!
    Succes met werk en geniet ervan!
    Groet, oom

  • 01 December 2014 - 16:12

    Rick :

    Dank je wel! Even een berichtje, de foto's komen nog alleen een dagje later ivm de slome internetverbinding bij de accomodatie. Groeten Rick

  • 01 December 2014 - 17:55

    Arend:

    Mooi geschreven idd. Heel veel plezier nog komende tijd. Wacht met interesse op volgende stukje en de foto's. Groet Arend

  • 01 December 2014 - 19:19

    Herms:

    Jo Rick, mooi allemaal eemn ja. Genieten maar. Overigens Twente - Groningen 1-2!
    Groet, JanH

  • 01 December 2014 - 19:59

    Daud:


    Hey Rick,

    Goed om van je te horen! Je houdt er een een leuke schrijfstijl op na!
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Zo te lezen duik je direct in de cultuur, volgens mij vind je er een hoop raakvlakken. Rick komt straks helemaal 'zen' thuis;).
    Rick, dat is heel goed dat die banken zo hard zijn;P. Ik wens je ontzettend veel plezier en mooie ervaringen toe! Ook hoop ik dat je er veel mooie contacten zult opdoen.

    Hartelijek groeten uit Amsterdam,

    Daud

    p.s.

    Jammer dat je de 31e er niet bij kunt zijn;) Uiteraard zul je daar een nog veel mooier feest meemaken.

  • 01 December 2014 - 20:03

    Mama:

    Ha Rick, ik startte de compu op om iets anders op te zoeken en zie tot mijn verrassing dat je al in de gelegenheid bent om te internetten. Wat een verhaal en heel boeiend om te lezen. Het is hier best wel koud en ik verlang wel naar de warmte van daar. Het dubbele gevoel van iets wat je hebberig en nederig maakt herken ik wel van mijn reisjes naar Italië. Het zal niet te vergelijken zijn met Thailand. Naar mijn idee is het in Thailand veel uitbundiger en indringender en kleurrijker.Ik wacht nu al op een volgend schrijven. Nu ga ik beginnen met het inpakken van Sintcadeautjes.Liefs mama

  • 01 December 2014 - 21:32

    Anne:

    Ha lieve broer!

    Sounds good. Ben je al Rainbowpeople tegengekomen? Een internationale familie van mensen met hart voor de wereld en de natuur.. Zo niet, dan vind je ze vast nog.

    Enjoy! Liefs vanuit -3 Bussum

  • 02 December 2014 - 10:45

    Tante Sas:

    Lieve Rick,

    Een andere wereld! Gaaf om te lezen hoe je dit ervaart. Schrijven gaat je goed af. Mijn complimenten! Ik zit hier achter mijn laptopje in de donkere dagen voor kerst sfeer, waar ik overigens wel van hou! Heb het goed met al die liefdevolle aandacht om je heen en tot de volgende keer. Liefs tsas

  • 03 December 2014 - 18:17

    Cw :

    Hey Rick, super om je verhaal te lezen! Het klinkt alsof je al direct druk bezig bent! Geniet er van enquête... henig an!

  • 05 December 2014 - 19:14

    Mama:

    Ha Rick, wat een geweldige foto's. Je begeeft je in een wel totaal andere wereld. Ik ben zo benieuwd hoe je het ervaart. De Sintcadeautjes zitten in de zak en staan in de auto. Alle dekbedden er ook bij omdat het zo'n koud huis is bij Claas Willem en Gül. Morgen ga ik die kant op. Tot je volgende bericht.Liefs mama

  • 07 December 2014 - 21:20

    Jaap Lensen:

    Hoi Rick
    Wat maak jij mooie dingen mee. Prachtig om te lezen en mooi geïllustreerd. Hoop dat je er nog veel van genieten en ver-en bewonderen kunt. Take care

  • 08 December 2014 - 10:33

    Bas:

    Dude, dat ziet er goed uit, feest der herkenning. Maak het een waardevolle herinnering. Groet Bas

  • 12 December 2014 - 10:03

    Rick:

    Ja het bevalt hier erg goed. Leuk voor degenenen die weten hoe het is. Hopelijk hebben jullie een fijne sinterklaas en wellicht wat sneeuw gehad! Groeten daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Rick

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 4576

Voorgaande reizen:

28 November 2014 - 04 Februari 2015

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: